Det känns som man...

står och stampar på samma ställe i livet. Någon som känner igen sig?
Jag är 24 år gammal och har jobbat på samma jobb i flera år. Det är så lätt att fastna. Man får sin lön den 25 och en ganska bra för att bara jobba 80%. Antagligen är det anledningen till att jag inte tagit tag i livet.
För det är så det känns nu. Jag måste ta tag i mitt liv. Ja, jag har sökt till högskolan men det är inte säkert att det går som jag vill. Vad ska jag göra då?
Absolut ingen aning. Jag har ju högre ambitioner än detta. Jag kan mer än detta, och sist men inte minst. Jag vill mer än detta.
Jag ska inte klaga. Jag har det ett underbart liv. Men jag lever i princip bara för de underbara stunderna. När jag är ledig och kan hitta på saker med min älskade sambo, när jag festar loss med vännerna eller bara tar ett glas vin med bästa kompisen.

Dem underbara stunderna kompenserar allt det tråkiga, men jag längtar tills alla stunder är underbara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0